Oruç Sağlık Getiriyor

Ramazan ayı tüm Müslümanların hayatında hem maddi hem manevi önemli bir yere sahiptir. Manevi olarak Allah ‘a yakınlaşma vesilesi olan bir aydır.Oruç ile zengin fakir herkezin aynı şekilde aç kalması, aynı sofralarda buluşması ,teravih namazında her kesimden insanın aynı saflarda namaz kılması toplumsal denge ve hoşgörüyü artırır. Zekat ve fitre ile fakir halkın madden rahatlaması sağlanır.

Orucun Faydaları Nelerdir?

Oruç ile uzun süreli açlık, susuzluk, cinsel ilişkiden uzak durulmasının da bedene bilinen bilinmeyen bir çok faydası vardır.
Ramazan ayının ve Orucun manevi yönünü din alimlerine bırakalım,.
Oruçda günlük yaşantımızda nelere dikkat etmemiz gerektiğini gözden geçirelim.
Her makinenin , aletin belirli aralıklarla bakımdan geçirilir, onarılır , dinlendirilir.Problemleri varsa tamir edilir.İnsan vücudu ise yirmi dört saat dinlenmeden çalışır. Oruç da yaşadığımız uzun süreli açlıklar ise vücudumuzun kendini onarması ,tedavi etmesi ,dinlenmesi için son derece önemlidir..

Normalde sindirim sistemi vücud enerjisinin önemli bir kısmını kullanır. Alınan her gıda da mide , bağırsak, karaciğer harekete geçer. Kalp , damar sistemi bu organlara kan desteği verir , böbrek ise temizlemeyi sağlar, yani tüm organlarımızın çalışması gerekir. Açlık halinde organ ve sistemlerin yükü azalır,vücud enerjisini gerekli yerlere yönlendirebilir,hücreler onarımı ,hasta -yaşlı hücreler ortadan kaldırılması gibi..Vücut sistemleri güçlenir,yenilenir.

Nasıl bizler tüm yıl çalışmanın akabinde belli zamanlarda tatile ihtiyaç duyuyorsak , oruç da bedenin sağlıklı kalması için tatil değerindedir.

Ayrıca ‘‘oruç tutun sıhhat bulun’’hadis-i şerif gereğince bizim bilmediğimiz bir çok olay , tedavi vücudumuzda olmaktadır.

Nitekim orucun önemi sayısız bilimsel çalışma ile kanıtlandıktan sonra modern tıp da kanser tedavisinde , kronik hastalıklarda, yaşlanmanın geciktirilmesinde orucu önermeye başlamıştır.

Ramazanda Nasıl Beslenilmeli

Ramazan da nasıl besleneceğimiz konusunda da bazı önerileri biz tekrar etmeyelim. Bunlardan farklı olarak bizim birkaç önerimiz olacak,

  • Öncelikle 1/3 kuralına iftar ve sahur öğünlerinde dikkat edelim.Yani midemizin üçde birini yemeğe, üçde birini suya ayıralım , üçde birini de boş bırakalım.
  • Mutlaka iyi çiğneyelim,
  • Suyu yemek sırasında içelim.İbni Sina’nın dediği gibi ‘’ne kadar lokma o kadar yudum su’’
  • Bir öğünde az çeşitli besin tüketelim,malum iftar sofralarımız 5-6 çeşitten başlıyor, bu hazımsızlığa neden oluyor
  • tatlı olarak sütlü tatlı veya meyva tercih etmek
  • Sahurda hafif , sindirimi kolay olan gıdaları tüketelim.Yoğurt, yumurta ,melemen ,hurma , ceviz gibi. Su içeriği yüksek cacık, şekersiz komposta tercihler arasında olabilir. Yağ ve protein içeriği yüksek gıdalar ise uzun süre tokluk sağlıyacaktır .
  • Her bir kiloya 30 ml su içmeye gayret edelim. Kişi 70 kg ise 70 x 30 = 2100 ml su yaklaşık 10 su bardağı su içmesi gerekir.

Hayırlı ve sıhhatli ramazanlar

1 Comment

  1. Okan
    3 Mayıs 2020

    Mustafa Hocam, bilgiler için çok teşekkürler. Çok detaylı bir yazı olmuş.

    Cevapla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

WhatsApp Soru Sor